همشهری آنلاین: رقابت‌های لیگ برتر والیبال فردا (یکشنبه ۵ آبان) با برگزاری پنج مسابقه آغاز می‌شود و شور والیبال کشور را در بر می‌گیرد.

به گزارشایسن، از فردا، نجم آبان، بیست و هفتمین دوره رقابت‌های لیگ برتر والیبال آغاز می‌شود. سازمان لیگ فدراسیون والیبال از آغاز این رقابت‌ها با عنوان جام ولایت خبر داده است.

پس از انصراف چند تیم شهرستانی و ثبت نام تیم‌های دیگر سرانجام رقابت‌های لیگ برتر والیبال فصل 92 نیز مانند سال قبل با شرکت 12 تیم استارت می‌خورد تا نمایندگان والیبال شهرهای مختلف کشور جدال خود برای رسیدن به صدر جدول را آغاز کنند.

باشگاه شهرداری زاهدان اگر چه سابقه دیرینه‌ای در تیم‌داری والیبال دارد اما برای نخستین سال پس از قهرمانی در دسته یک، بازی در لیگ برتر را تجربه می‌کند. مسئولان این تیم سیستانی که تاکید زیادی روی بهره بردن از بازیکنان بومی داشته‌اند، سکان هدایت بازیکنان خود را به حمید موحدی سپرده‌اند. موحدی اگرچه در حوزه والیبال ساحلی کارنامه درخشانی دارد اما تاریخ نشان می‌دهد که حضور او در رقابت‌های سالنی معمولا با توفیق چندانی همراه نبوده است. حالا باید دید تیم جوان اما ریشه‌دار شهرداری زاهدان در نخستین سال حضورش در لیگ برتر والیبال چگونه کار می‌کند. تیم والیبال شهرداری زاهدان در نخستین هفته لیگ برتر به مصاف شهرداری ارومیه خواهد رفت.

شهرداری ارومیه که با هزاران هوادار خود در نخستین هفته لیگ برتر به انتظار شهرداری زاهدان نشسته است، در این فصل به دنبال شکستن طلسم قهرمانی است. ابراهیم وطن‌پرست بازیکن اسطوره‌ای و مربی با تجربه شهرداری ارومیه با خدمت گرفتن بازیکنانی موثر مثل همیشه تیمی قدرتمند را از قطب غرب کشور راهی رقابت‌های لیگ برتر می‌کند. اگرچه نسبت به فصل قبل چند چهره نامدار چون سعید معروف از شهرداری ارومیه جدا شده‌اند اما جذب بازیکنانی چون "پتکوویچ" پاسور تیم صربستان می‌تواند چهره جنگنده این تیم را حفظ کند. بدون تردید بازی در شهر ارومیه و مقابل این تیم قدرتمند کار ساده‌ای نیست و به نظر نمی‌رسد شهرداری زاهدان بتواند از ارومیه سوغات ببرد.

اما مصطفی کارخانه نامی که با افتخارهای ملی والیبال در رده سنی پایه گره خورده و بیشترین قهرمانی را در لیگ والیبال در کارنامه افتخارات خود دارد این فصل با لشگر کاشان به فتح ایران می‌اندیشد. تیم باریج اسانس کاشان در فصل 1392 خریدهای خیلی خوبی انجام داده است. حضور بازیکنان بزرگی چون علیرضا نادی و امیر غفور وزن این تیم را بسیار بالا برده است. از همین شروع مسابقات، بسیاری شانس بالایی را به باریج اسانس می‌دهند.

باریج اسانس اما فردا میزبان تیم میزان مشهد است. تاریخ گواه است که مشهدی‌ها همیشه با هر ترکیبی از بازیکنان مقتدارنه بازی کرده‌اند. حالا حضور رحمان داوودی و علی مباشری به عنوان دو ستون اصلی این تیم به همراه محمد طاهر وادی پاسور جوان اما خوش فکر والیبال ایران، موجب توجه اهالی فن به این تیم شده است. بازی تیم‌های باریج اسانس کاشان و میزان خراسان بدون تردید دیدنی ‌ترین مسابقه هفته خواهد بود. باید دید تفکرات جبارقوچان‌نژاد سرمربی مشهدی‌ها در برابر باریج اسانس کاشان چه نتیجه‌ای می‌گیرد.

خانه والیبال تهران هم در نخستین هفته مسابقات لیگ برتر شاهد داربی تهرانی‌ها خواهد بود. پیکان مدعی همیشگی قهرمانی در لیگ برتر برابر نوین کشاورز به میدان می‌رود. مسعود آرمات سرمربی تیم نوین کشاورز تا همین چند روز قبل از تیمداری در لیگ برتر والیبال مطمئن نبود و با عجله و در دقایق پایانی تیم خود را جمع کرد. در مقابل بازیکنان کارکشته پیکان به محوریت امیرحسینی پاسور با تجربه خود قطعا هماهنگ‌ترین تیم لیگ برتر هستند. پیکانی‌ها برای کسب نخستین سه امتیاز فصل فردا در خانه والیبال تهران با نوین کشاورز دیدار می‌کنند.

در تبریز تیم شهرداری میزبان آلومینیوم المهدی است. حسین معدنی این فصل با تیم بی‌حاشیه تبریز به میدان می‌رود. در مقابل دامغانی در تیم بندرعباس با در اختیار داشتن ترکیبی از بازیکنان تیم ملی امید و جوانان یکی از جنگنده‌ترین تیم‌های در این فصل شناخته می‌شود که در بازی های دوستانه قبل از لیگ برتر حسابی برای سایر حریفان شاخ و شانه کشیده است.

سایپای البرز هم میزبان جواهری گنبد است. تیم مکانیکی و لشگر منظم فرهاد نفرزاده که در این فصل هم ترکیب نسبتا جوانی را در اختیار دارد باید برابر یک تیم با بازیکنان، مربی و تفکر بومی والیبال گنبد به میدان برود.

ششمین بازی هفته نخست لیگ برتر والیبال قرار بود بین تیم‌های کاله مازندان و متین ورامین برگزار شود که با توافق دو تیم و موافقت سازمان لیگ این بازی به یکشنبه دهم آذرماه موکول شد.

برنامه هفته نخست مسابقات لیگ برتر والیبال:

یکشنبه پنجم آبان ماه (تمام بازی‌ها ساعت 17 برگزار می‌شود)

تهران، نوین کشاورز - پیکان تهران

ناظر: محمد حسن خوشدل، داور اول: بهروز جعفری و داور دوم: محسن ترابی

کرج، سایپا البرز - بازرگانی جواهری گنبد

ناظر: سعید درخشنده، داور اول: حمید راهجریان و داور دوم: نادر انصاری

ارومیه، شهرداری ارومیه - شهرداری زاهدان

ناظر: یگانه مجد، داور اول: ابراهیم فیروزی و داور دوم: اصغر میرزایی

کاشان، باریج اسانس کاشان - میزان مشهد

ناظر: شهباز صدری، داور اول: محمد شاهمیری و داور دوم: علیرضا قریب

تبریز، شهرداری تبریز - آلومینیوم المهدی بندرعباس

ناظر: حمید حق بین، داور اول: حسین پورکاشیان و داور دوم: محمد عشق دوست

کد خبر 236354
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز